Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Může být rozvod prospěšný?

Po tom, co jsme se před dvěma roky s manželkou rozešli, jsem přemýšlel o tom, kam až mě ten život dovedl. Myslel jsem si, že mě už nikdo nepotřebuje a že jsem na tomto světě jaksi zbytečný. Nebyla to však pravda, moc jsem se mýlil. 

Na začátku bych jen chtěl podotknout, že jsme se rozešli v dobrém, na všem podstatném, i v souvislosti s očekávanou budoucností,  jsme se dohodli a o majetek spravedlivě podělili. O výchovu dcer se už starat nemusíme, protože ty se odstěhovaly dost daleko za prací. Držet manželství jen proto, že nás při návratu uvidí spolu, nemělo význam, protože se domů  vracely jen zřídka a stejně tam neviděly to, co v dobře fungující domácnosti má být, to je vzájemnou komunikaci a podporu, plánování společných akcí a především radost se spolužití. 

       Odstěhoval jsem se tak zpět do rodičovského domu, ale jen k mamince, protože otec před několika roky zemřel. Aklimatizace nebyla náročná, protože jsem většinu věcí znal. Starostlivost o mne byla trochu větší než  jsem byl zvyklý, bylo to prostě tím, že maminka jako důchodce měla na mne více času, kromě menší zahrádky a shánění levného zboží neměla prakticky žádné jiné povinnosti.

      To byl takový kratší úvod k tomu, co bych rád napsat. Chtěl bych mamince nejen poděkovat za péči a starostlivost, kterou může svému synovi věnovat jenom skutečně dobrá máma. Chtěl bych jí především poděkovat za něco, co jsem do té doby moc nepoznal. Dala mi nový impuls a smysl do dalšího života. Zjistil jsem, že tak jak malé dítě potřebuje někoho, kdo se o něj postará, tak i starší člověk potřebuje někoho, s kým nebo pro koho bude žít. Můžete mít přátel desítky, jen těžko tam budete moci najít to, co najdete doma – porozumění, stav svobody a volnosti, upřímná radost a především vděčnost. Vděčnost za to, že jste jim kdykoli ochotni pomoci nebo udělat až to poslední jen proto, aby bylo všechno funkční, aby byli spokojeni, aby byli zdraví, aby jim téměř nic nechybělo. Až při spolužití s nimi zjistíte, jak jste pro ně nepostradatelní, protože oni se velmi často dostávají do situací, kdy si neví rady, kdy potřebují pomoci udělat třeba jen nějakou zdánlivou maličkost, kterou sami jen stěží mohou zvládnout, že potřebují někoho zdravého a schopného. Jednoduše, tak jak člověk potřebuje dvě ruce i dvě nohy, tak potřebuje žít každý s někým a zároveň pro někoho. A i když se hodně rozmohlo žít se svým přítelem pejskem nebo kočičkou, nikdy to nemůže nahradit člověka - skutečného rodinného příslušníka. Myslím, že v tomto máme ještě hodně velkou rezervu proti tomu, co bylo v minulosti.

         Moje drahá maminko, děkuji ti proto za to, že jsi mě tak dobře přijala. Buď tu ještě dlouho, protože i já potřebuji cítit, že jsem potřebný a mohu svůj čas věnovat někomu, koho mám moc rád. A pokud jsem někdy nepříjemný, je to především z přemíry tvojí péče, kterou asi nebudu schopen nikdy pochopit. Maminko mám tě moc rád.

Autor: Jan Lunga | neděle 4.11.2012 12:38 | karma článku: 19,40 | přečteno: 1223x
  • Další články autora

Jan Lunga

Co když vztah volně žijící zvěř a její regulátor stavu přestane fungovat?

Když se pokoušíme oživovat přírodu původními živočichy, kteří v minulosti regulovali stav živé přírody, musíme si uvědomit, že může dojít k situaci, která původně normální vztah nejen zkomplikuje, ale dovede i do kolapsu.

21.4.2024 v 18:35 | Karma: 15,17 | Přečteno: 302x | Diskuse| Společnost

Jan Lunga

Konflikt palestinsko-izraelský

Přiznám se, že mi vadí jednostranný pohled odborníků na situaci, která tam vznikla před několika týdny.

26.10.2023 v 19:58 | Karma: 14,48 | Přečteno: 450x | Politika

Jan Lunga

Když si nevážíme mladých hokejistů, tak nám musí odcházet do zahraničí

Co třeba ještě udělat, aby ten náš hokej dále patřil do světové špičky, a aby ti naši mladí kluci rádi trénovali a hráli i u nás doma?

1.10.2023 v 12:22 | Karma: 6,26 | Přečteno: 197x | Diskuse| Sport

Jan Lunga

Procházka nejmenšími zeměmi Evropy a jejich fotbalovými ligami

Všichni hledají nej – největší stadion, nejdražší fotbalista, nejlepší fotbalová soutěž. Co se ale tak podívat na opačnou stranu – na fotbalové ligy evropských trpasličích zemí, kde hrají většinou amatéři.

28.7.2023 v 19:08 | Karma: 10,60 | Přečteno: 218x | Diskuse| Sport

Jan Lunga

Neziskovky neblbněte.

Krátké zamyšlení nad tím, jak fungují neziskovky a do čeho investují peníze, které jim naši občané posílají.

16.2.2023 v 10:15 | Karma: 44,48 | Přečteno: 7081x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

PŘEHLEDNĚ: Podívejte se, jaké změny v důchodech české občany čekají

30. dubna 2024

Exkluzivně Zvyšování důchodového věku nad 65 let podle prodlužování života, snižování výpočtu nových důchodů,...

„Pučista si ji nezaslouží.“ Bidenův tým vymýšlí, jak zrušit debatu s Trumpem

30. dubna 2024

Premium Koho by před časem napadlo, že když prezident USA připustí, že se snad i zúčastní debaty se...

Bude mít kdo jezdit pro pacienty? Chybí stovky záchranářů, mladé práce neláká

30. dubna 2024

Premium Posádky sanitek stárnou, průměrný věk zdravotnických záchranářů se pohybuje nad 50 lety....

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 8
  • Celková karma 15,17
  • Průměrná čtenost 20998x
Je mi něco přes 60 let, Hodonín. Ve volných chvílích se věnuji různým analýzám ať ekonomickým, sportovním, ale i společenským. Mým cílem není jen kritizovat, jak je to běžné, ale především hledat cesty, jak a čím věci vylepšit.

lunga.jan@gmail.com

 

Seznam rubrik

Oblíbené články