Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41a15n 74B20e57r46w31i25d25-33B97u27q12u45o59y 5669827142696

Životní úroveň není v žádném případě věc statistická, nýbrž naprosto individuální. Záleží pouze na tom, co dotyčný člověk od života očekává a podle toho se odvyjí jeho životní úroveň...[>-]EU

+1/0
24.3.2017 11:56

J72i72ř38í 33Ř42e35z62n23í70k 4742852503155

Jinak musím kapitalismus pochválit. Včera jsem koupil rifle za 550, - Kč, tedy za tutéž cenu, za kterou jsem kupoval v 80. letech. Plus minus.

0/0
24.3.2017 10:35

V85i34l15é82m 68B79a87r16á35k 4446787139416

Říká se tomu parita kupní síly a většina občanů nechápe její podstatu. Vidí pouze směnný kurs.

0/0
23.3.2017 10:24
Foto

J79a46r32o28s53l19a22v 27P77t26á17č72e49k 4572439741554

A podle parity kupní síly má průměrný rakušan více, než dvounásobný příjem.

http://www.finance.cz/zpravy/finance/468339-porovnani-prumerne-mzdy-v-zemich-oecd-dle-parity-kupni-sily/

0/0
25.3.2017 0:18

K38a74m27i22l 91S95e62d90l85á94č96e44k 1386929356911

Nikoliv průměrný Rakušan, ale průměrný rakouský zaměstnanec. Ještě navíc jsou v té statistice částečné úvazky "nafouknuté", jako by to byly úvazky plné.

Pokud chcete porovnat celkové příjmy průměrného Rakušana a Čecha, tak se musíte podívat spíše na celkové příjmy domácností. V paritě má Čech 22144 dolarů a Rakušan 34278 dolarů.

viz: https://data.oecd.org/hha/household-disposable-income.htm

0/0
25.3.2017 7:05

V61i87l39é93m 26B65a72r32á36k 4686267429426

Vedle devastace komunisty a také z toho plynoucí nedostatek kapitálu, který vedl k nevyhnutelnému nákupu tuzemských fabrik, tak je důležitá mentalita. Nemáme se jako Rakušané, protože nejsme Rakušané.

Prosperita je výsledkem interakce mezi právním, sociálním prostředí dané země a mentalitou (mravy) jeho obyvatel. Tyto dobré mravy nejde koupit za státní dluh nebo unijní dotace.

Zdroj: http://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=472318

0/0
25.3.2017 10:33

J45i22ř59í 95Ř69e61z89n48í83k 4832412423585

Měli jsme ty nejlepší předpoklady, žádní bezdomovci, žádní kapitalisti, rovnost v platech (stejné startovací podmínky pro všechny) a všeobecný odpor vůči předcházejícímu režimu. Kdyby politická reprezentace od počátku důsledně vyžadovala dodržování ochrany menšinových vlastníků, mohlo vše vypadat trochu lépe.

0/0
26.3.2017 11:03

V21i77l87é84m 90B25a20r61á27k 4486587899646

Víte, to je kdyby. Svět není dokonalý a meditovat nad tím, užírat se a na truc volit Kim-Čong-una, to nikam nevede, jen do dalších problémů.

To je mýtus o těch předpokladech. Dnešní bezdomovci byli ve fabrikách (kde nic nedělali, jednoho jsem nedávno potkal) nebo nebyli vidět. Asi nevěříte statistikám, Česko je nejvíc rovnostářská země.

A co, že někdo bydlí ve vile, má jachtu, bourák, když se sám mám přiměřeně dobře. Rubáš nemá kapsy.

0/0
26.3.2017 12:29
Foto

M51i89l52o75š 62F29. 79P49e82c47h47a68r 3413441530775

Hra s ozvěnou:

„Jak je ti, Rakousko?“

„Jde to.“

+1/0
23.3.2017 3:27

P13e97t61r 67S54k94á43c51e76l 6104319809

Mno když po roce 1918 bylo Rakousku óóuzko, pomohli jim naši předkové dodávkou uhlí, apod. Snad na tuto pomoc nezapomněli a vrátí nám dobro...

+1/0
24.3.2017 19:27

M92i95l62a69n 40W27e70l46s71e30r 5642608918741

Castecne mate pravdu, ze ceny zbozi se ( i diky globalizaci) velmi podobaji. Auto, benzin nebo zubni pasta stoji v Rakousku i u nas skoro stejne. Ale ceny sluzeb se vyrazne lisi. Proto v blizkosti hranic je spousta zubaru ci kadernictvi. Ale nove zelezarstvi ci drogerie tam nevznikaji. Akorat ty bordely uz asi prepalily ceny. Spis zanikaji.

+1/0
20.3.2017 14:06

V73l39a29s52t56i71m42i57l 29H86a90l45a69š17t47a 4753758418470

Proč si takový článek neproberete s někým alespoň minimálně znalým z ekonomie?

Já jsem tedy dočetl jen k předpokladu 1: " 1. předpoklad - za zboží utratí 30%, za služby 70% (to vyplývá ze struktury pracujících)"

Nevyplývá. Vzhledem k úrovni mechanizace a automatizace mají služby výrazně nižší produktivitu práce. Krátká analýza spotřebního koše řekne, že ve skutečnosti to je naopak, přesněji 76% za zboží a 24% za služby.

No a dál jsem ani nečetl a nedoporučuji ani nikomu jinému.

+2/0
19.3.2017 21:57

V86l52a29s76t17i50m69i96l 80H57a47l46a69š91t79a 4643248988300

Správný postup je třeba tady:

http://www.finance.cz/zpravy/finance/468339-porovnani-prumerne-mzdy-v-zemich-oecd-dle-parity-kupni-sily/

+1/0
19.3.2017 22:14

J38a88n 32L72u19n71g34a 7694206334705

Musím se jako autor tohoto textu trochu zasmát nad diskusí o úsporách. Spořit je sice krásná věc když máte z čeho, ale nemá význam, pokud ty úspory jednou do něčeho neinvestujete. A máte jen pár možností - postavit si dům, zaplatit si drahou dovolenou nebo si koupit drahé auto nebo peníze darovat dětem, jak je tu zvykem, aby si nový domek postavili bez zadlužení. Jo a ještě se dá zaplatit drahé studium někde v zahraničí. Takže ty peníze se stejně jednou za něco utratí, jinak nemají žádnou hodnotu, pokud jsou jen na účtu.

0/0
19.3.2017 20:50

J94a87n27a 73B48o54u96l32o77v82á 7590896831201

Skoro všude je to nastavené tak, aby průměrný člověk žil od výplaty k výplatě.

+4/0
19.3.2017 10:16

T82o26m97á64š 15K91u48c55h47a51ř 3247241438571

Obdobně můžete porovnat životní úroveň vaši a Róma žijícího z dávek. Oba máte kde bydlet, oba máte co jíst, oba máte pravděpodoně auto, oba máte možnost poslat své dítě do školy, oba máte zajištěnou lékařskou péči.. Tak schválně, jakým koeficietem byste se porovnal v tomto případě? ;-)

Nikdo si nemyslí, že v Rakousku se lidé při 3x vyšších příjmech mají 3x lépe, jasně že část toho rozdílu v příjmech jim spolknou např. dražší služby, ale i kdybych přijal váš koeficient 1,25, tak to je právě ta čtvrtina platu, která průměrně vydělávajícímu Rakušákovi z výplaty zbyde (cca 500 Euro) a Čechovi ne. Proto Rakušák může toto investovat např. do svého důchodu, do vzdělání dětí, do dovolené, do kvalitnějšího bydlení.., kdežto průměrně vydělávající Čech živící rodinu kouká na konci měsíce do prázdné peněženky. Toto je ten váš zdánlivě nevýrazný rozdíl 1,25. :-/

+4/0
19.3.2017 9:17

K51a47m40i46l 35S85e68d30l71á31č47e82k 1416459256701

Máte pravdu, že ten výpočet nesedí. Vychází z vycucaných předpokladů (např. že 70 % příjmů vydá Rakušan za služby). Reálně ten poměr bude někde 1,5 plus.

Nicméně si myslím, že se najde docela dost lidí, kteří opravdu věří, že reálná životní úroveň je v tom Rakousku trojnásobná.

Co se týče úspor, tak to není zas tak jednoduché. Schopnost spořit vychází z výše příjmu jenom částečně. Pokud dnes není schopen Čech uspořit, tak jak mohli spořit jeho předkové, kteří měli příjmy ještě výrazně nižší?

Spořivý Čech bude spořit a nespořivý nebude a pro Rakušana to bude platit obdobně. Je to tak, že když Čech uspoří 10 % příjmů, tak jeho "klon" žijící v Rakousku uspoří stejných 10 %, jejichž hodnota bude ale znásobená tím koeficientem.

+1/0
19.3.2017 9:44

J47a14n 22R88á92ž 1739693634270

Naprostý souhlas s tím, že schopnost spořit je nezávislá na výši příjmů. Což ti, co nejenom nic neušetří, ale potácejí se v dluhové pasti, nikdy nepochopí!

0/0
19.3.2017 17:03

J83a25n 57P45a13v59e15l 8963542848476

Určití lidé budou brečet za každých okolností, jen důvod si najdou jiný.

0/0
19.3.2017 9:55

A14d25a89m 21J94a60k80e72š 2566325846980

Tak za takovýto výpočet byste ve škole dostal jednu parádní nedostatečnou. Vycházíte z předpokladu, že Rakušan utratí celou svou výplatu, stejně jako tuzemec. Není tomu tak. Průměrný Rakušan je schopen ze svého platu uspořit (na budoucnost) cca 4,5x větší částku než průměrný Čech. Tak, a teď znovu a lépe.

+8/0
19.3.2017 8:13

P47e11t34r 49M83u81n82z22a61r 1205371329266

Proč nedostatečnou? Pro účely takto hrubě zjednodušeného výpočtu, se dá říct, že každá uspořená částka se nakonec utratí. A pak platí ten hodně zjednodušený předpoklad.

A jestli se vám to nelíbí tak to spočítejte a napište sám jinak.

0/0
23.3.2017 11:25
Foto

P11e34t64r 22J72a11n35á82s22e75k 7912727982787

"2x nižší" ? Správně "poloviční"! Jak múže být "krát" (výraz pro násobení!) významem "nižší"?

Zajímalo by mne, který debil to začal používat (vypadá to na moderátory TV Nova), tam klidně kvákají: "díky vrahovi, přišel o život"!!!, atd.

+1/0
19.3.2017 6:54

M20i52c26h58a52l 47V65a58š78e56k 2522703922911

Násobit se dá i zlomkem, zkuste si to. Potom dostanete po "krát" nižší hodnotu. Mimochodem, víte že čárka ve vaší poslední větě docela vážným způsobem mění význam věty? Když už teda bazírujete na užití češtiny... ;-)

+3/0
19.3.2017 8:47

J50i11ř79í 79C34á25s86e60k 7379657559713

Vemte si sud o objemu 1000l. Pak si vemte kybl na 10l a naberte těch 10l vodu ze sudu a vylejte na zem. No a potom tento krok udělejte x"krát" za sebou.

0/0
21.3.2017 13:35
Foto

M95i34l66o95š 59F78. 28P12e45c73h22a18r 3913911490325

Asi byli na Nově „neusnášeníschopní“ a neusnesli se na rozumném výrazivu. ;-)

Podobně „ukradl necelých 10 miliard“ – tak to asi nebylo tak hrozné, když jen necelých; běda, kdyby ukradl téměř 200 Kč, to by ho zavřeli, až by zafroameričtěl...

0/0
23.3.2017 3:26

P77a22v50e78l 18H83o81u41s95k67a 3571215280818

Ony i ty ceny služeb se už relativně blíží těm západním. Mě z toho tedy vychází, že rakušák si debužíruje na 4x větším množství služeb než průměrný čech. :-P

+3/0
19.3.2017 1:48

L86u69b86o56š 22C97h61l29u77m33s68k57ý 2270385928865

Potvrzuji, experimentálně ověřeno, na vlastní kůži.

+1/0
18.3.2017 21:50

A87n83t91o19n47i85n 85K46a86d23l91c70e38k 9112669981296

Rakousko by melo byt rovnatko a zaroven model naseho uspechu/neuspechu. At ma clovek chut a snahu se jim vyrovnat, je to prakticky nemozne.

Vyzadovalo by to dalsi "sametovou" revoluci k likvidaci prazskeho centralismu, zavedeni spolkoveho systemu, kompletni decentralizaci dani, planovani hospodareni atd atd. Dnesni cesky-vychodoevropsky model nastaveni statu s jeho gottwaldovskymi kraji je absolutne neschopny a zpatecnicky.

Doufam, ze se teto pristi revoluce doziju, preju to vsem poctivym obcanum CR, aby dosahli sveho potencialu, ale nevim. Je to jeste asi nadlouho.

+5/0
18.3.2017 21:03

J57a14r34a 60R79a92n86k 1131986879811

To by nesmel existovat 48. a 68. rok....normalizaci jsem nepoznala, takze nevim, ale tech 40 let se na vetsine Cechu podepsalo...

+1/0
19.3.2017 2:40

A31n89t55o88n53i18n 82K64a12d79l95c10e33k 9102429301366

Prave, ze se tyto dva roky odehraly, navrat bude pretezky. Nezapomenme take na 1918, to byl take zlomovy rok. Z odsunem casu se da konstatovat, ne tak pozitivni.

+1/0
19.3.2017 4:18

J33a27n 20P34a48v98e23l 8133412178936

Ano, Rakousko, krutě zkorumpovaný stát, který si rozdělili na desetiletí dvě strany (teď se jim tam nacpali svobodní), tam kdo nemá správnou knížku nemá šanci pracovat na slušnějším místě ve státní správě, je náš vzor.

0/−1
19.3.2017 9:57

R95u88d19o59l13f 64S55t41a34r47y 6628547468

Analyza pana Lunga se rozchazi s oficielni analyzou zivotni urovne. Kde se stala chyba?

+4/−1
18.3.2017 18:14

J64a28r32o57m79í34r 28S58t65r63a84š88i63l 42S31t75. 3514564460235

Pane Lungo - my 2 jsme stejná generace - mám 63.

Píšete o nákladech v jednotlivých zemích - to je jasně určující pro úroveň. Ale důležité je, když jste vybral nám nejbližší sousedy a to náturou ze západu - tedy Rakušáky.

Podívejte oni byli po válce silně ochuzeni o chlapy - no a logicky taky ožebračila válka. Rakousko jejich ještě začátkem 60. let nebylo tak slavné v hospodářství, venkov byl rozdrobený na malá hospodářství a průmysl se vzpamatovával.

Jenže od té doby máme už přes 50 let a Rakušáci jsou na špici HDP - dělají výborné výrobky. Logicky jejich turismus je nesrovnatelný s námi - jezdí k nim celý Benelux, samozřejmě těsná německá vazba. Jejich země vzkvétá - o pořádku nemá cenu mluvit - každý se musí snažit - soutěží a mají hlavně národní cit a ten hájí. Samozřejmě jsou chytří - gastarbajtři jim slouží pávě min. 60 let a hlídají si je, i když se podivuju, že jich tolik strpí!!

Víte - napište, proč my - tedy celkem pracovití Češi se můžeme jako celek postavit rozhodně Rakušákům a přesto tady je ještě daleko a daleko pozadu. A vy víte proč - vliv socialismu byl nějaký - prostě moloch nesourodých zemí - ostatně podobně jako dnešní EU.

A pak ovšem přišel" OTOČ" a Klausovy- Ježkovy a dalších zlodějsko-privatizační chvácení a bral kdekdo. To přerostlo do dnešní doby - máme tady vše v cizích rukou - zkrátka- jsme blbečci nemající obdoby!!

Tady nebude lépe dokud se nezmění politická kultura - nahlížení na hodnoty práce , spolubližního atd. To vyžaduje odvahu mnoha lidí! Ale není to chiméra - jen opravdovost a vzpruhu.

+10/−2
18.3.2017 17:31

V85o74k91o30u91n 45V76l68a18d81i73m77i79r 8552158269518

No ano. Rakusaci plati dane, A zisky z hospodarske prosperity plynou do rozvoje zeme a ne do kapes vychytralych politiku a uredniku.

+8/0
18.3.2017 19:21

J43a78r23o57s37l42a13v 30H95e70j43n78a 4887761119

Pěkně jste se rozpovídal.

0/0
18.3.2017 16:54

V49o67k71o71u97n 40V22l13a65d19i76m91i84r 8152428579268

Takhle se videj rakusaci:

https://www.news.at/a/lebensstandard-top-10-laender-6350388

A CR jsem nasel nejlepe na 22. miste v rankungu zivotni urovne v Evrope.

+1/0
18.3.2017 14:08

P79a42v71e43l 87K84u53d70r71n34a 2317118967781

Ve statistickem srovnani se vam ztrati to podstatne. V CR prace znamena stres, spech, hysterii a naslednou paniku. Pracoval jsem v CR, Nemecku, Italii, Skotsku a Nizozemi v oboru prumyslovych elektroinstalaci. Mimo CR je prijemnejsi atmosfera, klidnejsi prace, moznosti si cokoliv dohodnout dle chute a potreb, minimum prescasu (daji se dohodnout, pokud chcete, ale nikdo vas nenuti). Ale drit od nevidim do nevidim 350 hodin mesicne, svatky, vikendy, protoze "nejsou lidi"? Neexistuje. Dale, rezimy venku se obvykle nechovaji k pracujicimu jako k dobytku, ale slusne, pratelska atmosfera, zadne sikanovani, system fair play, kdy s clovekem se jedna lidsky. To vse vam v tom srovnani chybi a pro mne to je hlavni duvod, proc se do CR jen tak nevratim. Ty penize, to je jen bonus navic.

+25/−1
18.3.2017 13:07

R40a79d33e20k 18H83a17m84p38l 3396221131801

V mnohém lze souhlasit, ale 350 hodin za měsíc je i v ČR neběžné (tím neříkám, že se to nevyskytuje). Přesčasy ano, ale taková nálož málokdy.

+2/0
18.3.2017 19:33

V45o56k97o86u47n 53V62l46a27d42i23m63i23r 8102988729188

Napsat clanek na zaklade jakychsi Statistik povazuji za nepodareny vtip.

Ja neznam nikoho, kdo mel v cizine uspech a vratil se do Cech. Ale znam par rodin, ktere se do duchodu opravdu do Cech vratily. Byly to rodiny, kde ziviteli zamestnavatel nabidl prdcasny odchod do duchodu s odstupnym. Za to odstupne si poridili byt nedaleko krajskeho mesta a s duchodem nemusi setrit. Kdyz vezmu jako zaklad ze manzel ma duchod 1500 € ze ktereho jako duchodce v Cechach nemusi platit zadnou nemocenskou nebo dan a manzelka o par set min, Mohou za to v Cechach opravdu kralovsky zit. V nemeckych ballungscentrech by nejmene jeden duchod po odecteni nemocenske a dalsich davek padl jen na bydleni.

+15/−1
18.3.2017 12:05

J20a15n 86P77a96v67e74l 8953582498406

Napsat příspěvek, který více méně podporuje autorovu tezi a v první větě autorovi myšlenky popřít, to vyžaduje hodně velký zmatek v hlavě.

+7/−4
18.3.2017 12:33

V50o12k59o40u17n 49V96l72a84d85i76m48i60r 8612978669698

Prisel jste diskutovat, nebo dstit siru?

+3/−1
18.3.2017 13:03
Foto

V95l18a83d44i75m28í34r 35Š34ť83a76s80t11n38ý 1961226225433

Tak si ještě jednou přečtěte blog a pak to co jste napsal. V podstatě jste potvrdil to, co napsal autor, ale toho jste sepsul.

+4/0
18.3.2017 17:43

V67o12k16o24u26n 37V24l85a40d71i54m35i79r 8392978789878

V podstate jsem sice napsal neco jineho, ale to nevadi ze jste to nepochopil. Muzete si ale klidne oboji precist jeste jednou co dvakrat.

0/0
18.3.2017 19:13

R73a15d63e31k 77H33a15m33p71l 3256701561881

No, v tom případě je nás natvrdlých více. Mám za to, že jste sice autora článku opravdu zdrbnul, ale zároveň potvrdil jeho závěry.

+2/0
18.3.2017 19:36

J64a35n 27S93e94m60i54k 4794797692579

ja znam spousty takovych uspesnych lidi co meli na Zapade uspech a vratili se do CR.

Sam jsem jeden z nich (pokud to ze jste v hornich 5-10% rozdeleni platu v Britanii berete za 'uspech').

Znal jsem ve svem oboru v prubehu casu asi 6 Cechu, 5 z nich vcetne me jsou uz doma.

tak asi tak. Ale myslim ze zavisi na oboru a kvalifikaci.

Kazdopadne, jak pise autor, neni vse jen o absolutnim platu v te ktere zemi.

Je to dost tezke nejak 'statisticky' vysvetlovat, ale oproti tomu co si vetsina Cechu mysli, se v CR nezije zase tak spatne.

Jedine co mi ohledne 'penezni urovne' opravdu chybi je efekt ktery jsem znal z Britanie kdyz jsem byl na dovce: jet na dovolenou ve vetsine pripadu znamenalo vlastne setrit protoze temer vsude je levneji.

takze pojem 'setrit na dovolenou' jsem tam neznal

+4/0
18.3.2017 13:52

V44o56k78o98u53n 53V77l12a23d63i91m57i89r 8642438959818

Jiste, oproti Rusku, Ukrajine a jinym rozvojovym zemim se Cesi maji dobre.

Ale neni vam divne, ze za poslednich par let Slovaci v temer vsech ukazatelich Cechy prdehnali?

+3/−5
18.3.2017 14:11

K51a10m66i67l 96S75e45d37l41á83č78e52k 1976179146571

Ještě byste měl vypsat všechny ty ukazatele, ve kterých nás Slováci předehnali. Podle této formulace: "...v temer vsech ukazatelich..." předpokládám, že to bude docela dlouhý seznam.

+1/−1
18.3.2017 15:10

V28o74k97o33u60n 78V92l23a56d91i95m16i44r 8612598989778

Je. Znate treba Hospodarske noviny? Staci se zacist. A nebo sledovat deni v ceskem tisku.

+2/−1
18.3.2017 15:16

K13a78m23i12l 59S68e20d51l67á69č74e35k 1136159586431

Ahá. Odpověď typu: čtěte noviny, všichni to vědí, je to všeobecně známé, stačí se zajímat, něco si dostudujte, atd.

To jsem myslel, že máte na víc.

+2/−2
18.3.2017 16:05

V38o25k65o19u45n 13V57l86a19d74i10m69i10r 8742808849108

Prisel jste diskutovat, nebo urazet? To co jsem napsal je vseobecne zname.

0/−2
18.3.2017 16:29



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.