Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J35a51r76a 29R54a16n84k

1. 3. 2017 3:04

Co clovek, to nazor, ale pri sledovani BBC zprava a zvlaste Hard talk, je casto slyset litost nad Brexitem.

https://www.theguardian.com/commentisfree/2016/jul/11/in-us-brexit-shorthand-for-sorry-your-country-failed-eu-referendum

0 0
možnosti
JS

J21a77n 70S79o81u47č70e75k

28. 2. 2017 13:21

No tak myšlenka Evropské unie byla ve svém počátku jistě ušlechtilá a vedená dobrými úmysly. Za ta léta její existence a rozšiřování (mnohdy nesmyslného a na základě podvodů), ji však politici dokázali mnohokrát překroutit, zdiskreditovat a přizpůsobit ke svým osobním potřebám. Z center EU se stala byrokratická hydra nesmyslně přeplácených úředníků bez jakékoli odpovědnosti. Myšlenka vzájemné spolupráce a rovnosti se přetavila do kontroly, nařizování a vydírání členských států. Po vystoupení Velké Británie ovládne celou EU bezpochyby Německo, kterému slabá Francie nebude s to odporovat. Co Berlín rozhodne, to v Bruselu odkývou a budou to prosazovat jako rozhodnutí všech členských států. Vzhledem k evropským dějinám nemohou v Evropě nikdy vzniknou nějaké Spojené státy Evropské. A to, že se EU nedokázala vyrovnat ani se současnou migrační krizí jen dokazuje, jak je slabá a neakceschopná. A se současným vedením bohužel i nereformovatelná. To si zase o dnešní EU myslím já.

3 3
možnosti
Foto

Neberete do úvahy, že v Evropě existoval konkurenční projekt, ESVO, ale nikdo se k němu nehlásil. I GB z něj vystoupila a vstoupila do EHS.

0 0
možnosti
SB

Integrace je přirozená věc, ale musí probíhat též přirozeně. Nelze ji realizovat nějakým nařízením shora.

Lidský život je příliš krátký, než aby kdokoli z nás měl šanci vidět nějaké zásadní změny během těch osmdesáti let, které mu jsou vyměřeny.

0 0
možnosti
RH

Máte nějaký příklad přirozené integrace?

1 0
možnosti
JL

Krásně si s touhle myšlenkou poradili v pohraničí, kde ty stereotypy byly největší.

Prostě dali síly dohromady. Spolupráce jen kvete. Hasiči společně cvičí i hasí, lidé se

učí jazyky sousedů, pořádají různé akce, poutě, divadla, jarmarky, prostě pochopili, že

než se stále vracet k minulosti, je lepší aktivně spolupracovat. Tohle by měli pochopit i

lidé z vnitrozemí. Konec konců máme společné dějiny, už od Antiky.R^

Globalizaci nezastaví ani Trump, byť by se stavěl na zadní. Může jí jen přibrzdit.

1 0
možnosti
PK

Trump nebude nic moc prezident, ale reprezentuje směr

- migrace a globalizace ano, ale ne nelegální. My USA si určíme pravidla, koho sem vzít, tak jako Australané. Min. 11 milionů nelegálů je docela dost, i když to spoustě podnikatelů vyhovuje

- globalizace - ano, ale také má své limity. Ale souhlasím, že USA mohou být mocné jen když se neuzavřou. Výrobou aut či šitím kalhot doma nemají šanci ...

0 0
možnosti

Tisíciletý antagonismus mezi různými lidskými skupinami nezmizí za pár desítek(možná ani stovek) let, a už vůbec ne příkazem shora.Možná by pomohlo, kdyby v rámci EU byla jednotná měna,zahraniční a obranná politika,úřední řeč, všude stejné ceny, daně, platy, důchody....Jenže to je spíš sci-fi.

Dokud se větší země budou cítit oprávněné diktovat těm menším, Lucemburčan bude mít pětkrát vyšší minimální mzdu, Francouz o tisíc procent větší dotace na zemědělskou výrobu, Němec levnější a kvalitnější potraviny, tak na nějaké "evropanství" zapomeňte.

Srovnávat to s USA je zcestné, tam šlo o osídlování panenské země, přičemž vyspělejší technická civilizace smetla původní, prakticky prvobytně pospolnou společnost.

2 0
možnosti
PK

Dnes jsou "evropské výrobní síly" v úrovni která určitý stupeň integrace vyžaduje. Jestliže automobilka nebo LIDL vyrábí, prodává, investuje ve více státech tak bez slaďování práva to nemůže fungovat. Na druhé straně ke škodě je určitě současné dotační přerozdělování mimo takových akcí jako budování dálniční sítě či VRT.

Bohužel EU nejvíce rozkládá migrační problém, který není sice nový ale Evropa si s ním neumí poradit.

0 0
možnosti
AG

A36l16e91x 23G69r43e28g14o43r

28. 2. 2017 11:17

EU měla a má smysl pouze a jen jako ekonomické společenství rovnoprávných a zcela samostatných států kdy každý má právo veta.V této podobě je EU odsouzena k zániku. Co má například společného Francouz , Polák a Maďar ? Jen ekonomické zájmy ale vše ostatní je jiné.

4 1
možnosti
DB

toto je mantra jistého VK a vede do pekel..protože svět se vyvíjí již velmi dávno naprosto jinak.......VK buďto nikdy nepochopil, nebo byl donucen předstírat, že nepochopil evoluci a základy politiky

2 0
možnosti
DB

Evropanům především chybí jedna myšlenka a to myšlenka Evropanství, tedy, že všichni EVROPANÉ ŽIJÍ V EVROPĚ A ŽE BY MĚLI DRŽET POSPOLU, to jaksi naprosté většině Evropanů uniká...protože jsou svými mocipány udržováni v nacionalistickém chápání světa, a mají tedy blíže k té své nacionalistické košili než k evropskému kabátu................a tento pocit se vyrobí uměle tak, že každá domácí vláda, jakýkoliv svůj neúspěch hodí na krk neschopnému Bruselu...a z nějakého důvodu se tomu Brusel nebrání....

Evropa potřebuje mít pocit sounáležitosti všech Evropanů jako jedné vynikající skupiny lidí, ze které vznikly i USA....

A pokud Trump používá slogan AMERICA FIRST....my si musíme umět říci...EUROPE FIRST....a nesmí se nechat rozdrobit na malostní nacionalistické státečky, které pochopitelně nikdy FIRST být nemohou...ale Evropa to nejen může...ale je tomu již dnes velmi blízko.....jen lidé zmatení nacionalistickými politickými výroky lidí, jimž jde jen o vlastní osobní politickou kariéru, to nevidí...BOHUŽEL.....

1 2
možnosti
AG

A35l24e91x 33G19r31e77g46o16r

28. 2. 2017 11:22

Opět velmi špatně srovnáváte situaci při vzniku USA a situaci v Evropě.

Myšlenka Evropanství je nesmysl, který vzniká jen v hlavách lidí, kteří si neváží vlastního národa a jsou ochotni jej obětovat ve prospěch jiných a nebo ve svůj vlastní mocenský či společenský prospěch..

3 1
možnosti
Foto

"výhody, které z jednoty plynou, jsou daleko větší než svoboda"

Tak s tím absolutní nesouhlas !

Svoboda je hodnotou, po které jsem volali od roku 1939 a jednota nějaké organizace zvané EU je hodnotou pofidérní !

1 1
možnosti
DB

chcete tím říci že Texasan není svobodný jen pro to, že žije v USA, v konglomerátu států?

0 0
možnosti
SB

Už Vaše úvodní myšlenka je přitažená za vlasy. A to je velice mírná formulace.

To se domníváte, že je českou specialitou, že se zajímáme více o své vlastní lidi než o zbytek pozemšťanů?

Myslíte si, že Němcům leží na srdci Češi nebo Poláci do stejné míry jako Němci? Tak to si opravdu jenom myslíte. Ve skutečnosti každý národ bez výjimky myslí na vlastní lidi více než na zbytek lidstva. U mne jsou na prvním místě Češi, na druhém lidé evropského typu kultury, na třetím lidé východoasijského typu kultury (například Japonci či Korejci) a teprve poté zbytek lidstva. Je to zcela přirozené.

A druhý důvod, proč to takhle oznamují, je jakýsi vzkaz českým lidem: Jestliže tvůj brácha je náhodou v té oblasti, můžeš být klidný, žádný Čech nepřišel o život, takže jsi o bráchu nepřišel.

Vaše úvaha je typické české sebemrskačství, kdy si myslíte o vlastním národě, že je nějak horší než jiné národy a jiná etnika.

Děláte si zbytečné iluze o ušlechtilosti jiných národů. Ve skutečnosti mají přesně stejné chyby jako my. Zbytečně k nim vzhlížíte jako ponížený mopslík k domněle ušlechtilému vlčákovi.

5 0
možnosti
DB

chyby má každá lidská skupina, protože se skládá jen z lidí a lidé nejsou bezchybní....to je ovšem Binsenwahrheit....ale různé skupiny lidí mají i různé nedostatky....ale i některé velmi podobné..právě pro to, že jsou to jen lidé....

ale pokud chcete, můžeme se pustit do debaty evoluce lidských skupin a jak se projevují některé znaky....

0 0
možnosti
  • Počet článků 7
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 23998x
Je mi něco přes 60 let, Hodonín. Ve volných chvílích se věnuji různým analýzám ať ekonomickým, sportovním, ale i společenským. Mým cílem není jen kritizovat, jak je to běžné, ale především hledat cesty, jak a čím věci vylepšit.

lunga.jan@gmail.com

 

Seznam rubrik

Oblíbené články